احیای تاریخ فراموش شده

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین دومین کارگاه جایزه ملی داستان حماسی با حضور داستان نویسان و نویسندگان قزوینی در سالن جلسات حوزه هنری قزوین برگزار شد.

ساسان ناطق مسئول کارگاه قصه و رمان حوزه هنری در این کارگاه گفت: توجه به حماسه دینی یعنی احیای بخشی از تاریخ فراموش شده. تاریخی که با داشته های مادی و معنوی مردم پیوند خورده و مردم همیشه از انها با حسرت یا نیکی یاد می کنند.
وی افزود: تاریخ بستر اتفاق ها و آزمون‌های بزرگ است و ادبیات امده تا در به تصویر کشیدن زیبایی ها و سختی دوران و اتفاق های بزرگ، بر نگاه و قلم هنرمند جاری شود. در این میان، حماسه روایت داستانی قهرمانی ها و پهلوانی های یک ملت است و ملتها چه تلخ و چه شیرین، مانند یک دارایی شخصی از انها محافظت می کنند تا فراموش نشود.
عضو هیئت داوران جایزه حماسی با اشاره به برگزاری دوره سوم جایزه داستان حماسی اظهار کرد: ادبیات حماسی و رمان هایی که با این نگاه تولید می شوند به نوعی جزو ادبیات کلاسیک هر ملتی هستند که با گذشت قرن ها، اهمیت و ارزش خود را حفظ کرده اند.
ساسان ناطق ادامه داد: توجه به اقلیم و ادبیات عامه از ویژگیهای ادبیات کلاسیک و حماسی است. در واقع رمانهای حماسی بازتاباندن نور به فضاهای تاریک و پنهانی است که ان را ندیده ایم یا توجه لازم را به آن نداشته ایم چرا که انسان معاصر به نوعی دچار عادی انگاری شده اس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *