ایجاد ۳ مرکز رشد در حوزه هنری قزوین/ به دنبال جذب نوجوانان هستیم

محمدرضا امامقلی در مراسم اختتامیه اولین دوره مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین «آیتم‌های تلویزیونی» در سینما بهمن استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: تربیت ازجمله کارهای بسیار پیچیده است که درعین‌حال خودش را ساده بازنمایی می‌کند، از مربی و متربی در حوزه تربیت تعابیر مختلفی بیان‌ شده است اما به نظر من تعبیر دقیق و درست از مربی و متربی سنگ چخماق است.

وی افزود: درواقع مربی و متربی در فرآیند تربیتی مانند سنگ چخماقی هستند که از برخورد آن‌ها باهم جرقه ایجاد می‌شود و این یک تعامل غیر هم‌تراز است، در فرآیند تربیت در هر دو طرف تحول ایجاد می‌شود اما در طرف متربی تحول بیشتری ایجاد خواهد شد، در واقع باید تعامل در هر دو طرف وجود داشته باشد اما مربی باید تعامل بیشتری داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: دوره تربیت آیتم‌سازی تلویزیونی بخشی از ماجرای تربیتی است، اعتقاد داریم که سازمان ما باید سازمان تربیتی باشد و همه اعضای سازمان مربی و متربی باشند تا بتوانیم ادبیات پیشرفت را گسترش دهیم، ادبیات پیشرفت به این معنا که افق ترسیم‌ شده در جمهوری اسلامی محقق شود.

وی بیان کرد: ما باید از تجربه گذشته استفاده و وضعیت موجود را نقد و توصیف کنیم تا بتوانیم آینده درستی را ترسیم کنیم، این سه رأس باید دنبال شود، هنر به‌عنوان پروانه موتور متحرک می‌تواند ما را برای رسیدن به افق کمک کند.

امامقلی ضمن اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره رسانه گفت: ما به دنبال الگوی قابل تکثیر در حوزه هنر انقلاب و به دنبال جذب نیروهای نوجوان هستیم، کنشگری هنر انقلاب باید در همه عرصه‌ها باشد در همین راستا سه مرکز رشد هنرهای تصویری، ادبیات داستانی و ادبیات پایداری را در حوزه هنری ایجاد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز رشد ساماندهی، تربیت و رشد نیروی انسانی با تأکید بر مسئله محور بودن را موردتوجه قرار دادیم، در دوره تربیت آیتم‌ساز تلویزیونی به تربیت و معرفت بیشتر توجه کردیم و آموزش حین عملیات صورت گرفته است به‌طوری‌که برخی از افراد شرکت‌کننده در دوره پیش‌ازاین دوربین را لمس نکرده بودند اما بعد از پایان دوره یک‌ماهه توانستند کلیپ‌های خوبی تهیه کنند.

رئیس حوزه هنری استان قزوین یادآور شد: معتقد هستیم که تربیت نیرو باعث جریان سازی می‌شود، طرح جامعی برای تربیت در حوزه هنری استان قزوین تدوین‌شده است و مخاطبان مختلفی شناسایی شدند، همچنین دوره آموزشی تربیت مدرس برگزار کردیم که شرکت‌کنندگان در دوره اصول تدریس را فرا گرفتند و به مدرس تبدیل شدند.

وی افزود: در آموزش مقدماتی تولید آیتم تلویزیونی کوتاه ۱۳۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۰ نفر به مصاحبه دعوت شدند و درنهایت ۱۵ نفر از افراد باانگیزه انتخاب شدند، در طول دوره نیز ۳ نفر ریزش داشتند درنهایت دوره با ۱۲ نفر با میانگین سنی ۲۰ سال ادامه پیدا کرد، شرکت‌کنندگان از محلات مختلف شهر قزوین انتخاب شدند و طی یک ماه ۱۴ اثر تولید شد.

امامقلی تأکید کرد: تصاویری که در این دوره تهیه شد قابلیت پخش در شبکه‌های تلویزیونی را دارد، غیر از خروجی دوره که نیروسازی بود، آثار تولید شده نیز منتشر و بیش از ۱۰ میلیون نفر بازدید داشت، آثار در شبکه‌های مختلف تلویزیونی منتشر شد؛ این چرخه اگر ادامه پیدا کند خوراک خوبی برای پایگاه خبری و تولید محتوا در فضای مجازی خواهیم داشت، در آینده نیز مستند بلند تولید خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *