حوزه هنری هیچگاه اسیر دولت ها نبوده است

هدایت الله جمالی پور در دیدار با مدیر و کارکنان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین که در دفتر استاندار صورت پذیرفت، اظهار کرد: حوزه هنری یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی کشور است و با توجه به عقبه این بخش در تعمیق و گسترش هنر و فرهنگ، تبدیل به پایگاه مهم فرهنگی و هنری در کشور شده است.

جمالی پور افزود: حوزه هنری مامن تمامی هنرمندان کشور از گروه‌ها و سلایق مختلف از دیرباز بوده است. آثار پر ارزشی توسط حوزه هنری خلق شده که برکات فراوانی برای جامعه به همراه داشته است.

 وی در ادامه تاکید کرد: این حوزه سازمانی عملگرا با رویکرد ارزش آفرینی است که آثار خود را تولید و به جامعه عرضه داشته است.

استاندار قزوین اذعان کرد: موفقیت یک کشور در گرو هنر و فرهنگ آن است و هرچه فرهنگ در دامنه منافع ملی تعریف شود اثرگذاری و همگرایی آن بیشتر می‌شود. لذا کم کاری ها باعث ایجاد پلشتی ها و بداخلاقی ها در جامعه می‌شود.

جمالی پور در پایان با اهمیت حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات و نقش اثرگذار هنرمندان و چهره های فرهنگی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی گفت: فعالان هنری باید به دنبال ارزش آفرینی باشند. با نسل جدید باید با نرمی رفتار کرد، حرف‌هایشان را شنید و جذبشان کرد. حوزه هنری هیچگاه اسیر دولت‌ها و سیاست‌های آنان نشده و در این زمینه نیز نقش خود را ایفا می نماید. امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات باشیم.

محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: اهم سیاستگزاری های  حوزه هنری، توجه جدی به مقوله اقتصاد هنر، احصاء شیوه های نوین، خلق و توسعه مخاطب و شناسایی حلقه ی مفقوده بین هنرمند و مخاطب می باشد.

وی به ظرفیت های هنری در استان اشاره کرد و افزود: استان قزوین از ظرفیت های هنری بالایی برخوردار است. لذا این ظرفیت ها باید مورد بررسی و تبدیل به حرکت شود. بکارگیری ظرفیت نوجوانان از اهداف اصلی حوزه هنری است که در این مدت کوتاه نقش این قشر از هنرمندان را می توان در تولیدات اخیر این حوزه دید.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به اهمیت اقتصاد در هنر پرداخت و گفت: اقتصاد هنرمندان از موضوعات مهمی است که می توان با ایجاد بسترهای مناسب و راهکارهای کارآمد شرایط آن را مطلوب و هموار کرد. بدون شک تحقق این امر مهم موجب افزایش تولیدات هنری در استان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *