«سایکودرام» روشی برای مقابله با بزه است

توماج دانش بهزادی در حاشیه اکران مستند خط باریک قرمز که به همت حوزه هنری قزوین در سینما بهمن برگزار شد، گفت: سایکودرام یک روش برای مقابله با بزه است که در تمام دنیا انجام می‌شود و نوجوانان در مواجهه با سایکودرام فیزیک و عواطف خودشان و دیگری را می‌شناسند و یاد ‌می‌‎گیرد به فیزیک و عواطف دیگری احترام بگذارند.

وی اظهار کرد: مستند «خط باریک قرمز»، مستندی سازنده بود که تأثیرات روحی و عاطفی مثبتی بر روان من به عنوان بازیگر این مستند گذاشت.

این بازیگر افزود: زمانی که به زندگی شخصی جوانان بزه نزدیک شدم، متوجه شدم که شرایط محیطی کودکان و نوجوانان بزه به تنها ابزارشان برای بقاء خشونت تبدیل شده و اگر بلد نباشند، خشن باشند قطعاً بازنده میدان هستند.

وی بیان کرد: در سیستم فرهنگی، تربیتی، آموزشی و نگاه مسئولان و قانونگذاران باید این شناخت به‌وجود آید که کودکان بزه قابلیت اصلاح و برگشت به جامعه را دارند.

دانش‌بهزادی تأکید کرد: موضوع دیگر این است که کودکان و نوجوانان باید یاد بگیرند، زمانی که با معضل روبه‌رو می‌شوند، چگونه رفتار کنند و حتی در این باره باید آموزش ببینند.

وی روش سایکودرام در هنر را روشی مؤثر در امر آموزش دانست و افزود: متأسفانه در کشور دچار فقر فرهنگی هستیم و این موضوع سبب شده تا سن بزه کاهش و آمار آن افزایش یابد.

این بازیگر در پایان بیان کرد: در تلاش هستیم تا مستند خط قرمز ۲ را  بسازیم اما در حال حاضر در این مسیر با یک سری موانع و سنگ‌اندازی‌ها مواجه هستیم که امیدواریم هرچه زودتر مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *