ضرورت تمرکز بر گفت‌وگو برای پیشرفت در عرصه هنر

محمدرضا امامقلی یکشنبه شب در نشست خبری به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی و گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع رسانه های استان، برنامه های حوزه هنری را تربیت جوانان کنشگر در عرصه مطالبه گری در حوزه انقلاب دانست و افزود: ما به دنبال تربیت نیرو برای کنشگری در حوزه انقلاب هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر سند تحولی سه ساله حوزه هنری ترسیم شده و تعریف ما اهداف کلان و رسیدن به آینده روشن است و قرار نیست حوزه هنری اقتضایی مدیریت شود بلکه براساس یک چشم انداز پیش خواهیم رفت.

رییس حوزه هنری استان قزوین با بیان اینکه هنر پیشران پیشرفت، عبرت پژوهی از گذشته، نقد وضعیت موجود و  چشم انداز و ترسیم آینده است، تاکید کرد: هویت کلید واژه ای است که باید مورد توجه نسل جوان قرار گیرد و با توجه به پیشینه قزوین و هنرمندانی که مردمی بودند و نشان از هویت غنی قزوین در حوزه هنر دارد بنابراین به دنبال ترسیم آینده قزوین به دنبال ترغیب هنرمندان جوان و نوجوان هستیم و این نگاه به آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: بخش دوم اهمیت این جلسه، حضور فعالان بخش مجازی استان در کنار رسانه های جمعی ترکیبی مناسب برای ادامه فعالیت ها براساس سند تحول پیشران پیشرفت خواهد بود.

امامقلی افزود: برای رفع چالش های موجود چاره ای جز گفت و گو، تعامل سازنده و هم افزایی نیست، متاسفانه در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا بسیاری از دورهمی ها  کمررنگ تر شد و کمتر با یکدیگر در تعامل بودیم.

وی اضافه کرد: برای جامعه ای که بخواهد پیشرفت کند باید ارتباطات دیداری و شنیداری بیشتر داشته باشد و موضوعی که ما را به عقب سوق می دهد، نگاه قطبی، سو گیری های ناشی از بخش نگری است و متاسفانه گاهی وسعت دید ما به اندازه شهر و بخش خلاصه می شود.

رییس حوزه هنری استان قزوین افزود: برای رسیدن به تعالی باید اختلافات را کنار بگذاریم و به وضع موجود راضی نبوده تا آینده روشن برای جامعه ترسیم  کنیم.

در ادامه این نشست برخی از خبرنگاران و فعالان مجازی استان قزوین نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *