قزوین هنوز یک سالن استاندارد تئاتر ندارد

واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی در جدیدترین فعالیت خود در حوزه هنر تئاتر نمایش «همسایه آقا» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی سعید چگینی را در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه امام‌خمینی(ره) به روی پرده برد. در این اثر مذهبی که تهیه‌‌کنندگی آن بر عهده پارسا عابدی‌ها بوده، سیدابراهیم میرقاسمی، سعید چگینی، علی رئیسی، رضا تقوی، پیمان کشاورز، مهنسا طهماسبی و الناز سرپرست ایفای نقش می‌کنند. همچنین آهنگسازی این اثر نمایشی هم بر عهده رضا چگینی بوده است.

محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین با حضور در این نمایش حمایت از بچه‌های حوزه تئاتر و نمایش استان قزوین را تکلیف خود دانست و گفت: حق هنرمندان ریشه‌دار تئاتر قزوین خیلی‌بیشتر از اینهاست که امروز به آن پرداختیم و شرمنده هنرمندان حوزه نمایش هستیم که استان قزوین با مردم فرهیخته و هنرمندان اصیلش هنوز یک سالن استاندارد تئاتر ندارد.

وی ادامه داد: به سهم خود در این حوزه پیگیری‌های لازم را داشتیم. از استاندار قبلی خواستیم که این مهم ممکن نشد و امروز هم از استاندار جدید قزوین می‌خواهیم به معضل نبود سالن اجرای تئاتر در قزوین توجه کند. البته به زودی دیداری هم با ایشان خواهیم داشت و مشکلات را به شکل مبسوط برای ایشان مطرح می‌کنیم.

قزوین پایلوت حمایت شهرداری از آثار نمایشی شود

رئیس حوزه هنری قزوین با بیان اینکه در همه جای دنیا شهرداری‌ها حامیان اصلی هنر فاخر نمایش هستند، گفت: امیدواریم در کشور ما هم قزوین به پایلوت اجرای این طرح تبدیل شود که شهرداری آن تمام و کمال از ساخت و اجرای آثار نمایشی فاخر حمایت می‌کند.

امامقلی همچنین به جلب حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای آثار نمایشی مذهبی مانند همسایه آقا خبر داد و افزود:‌ با توجه به درک متقابل شکل‌گرفته بین حوزه هنری و اداره کل اوقاف انشاءالله اثر نمایشی بعدی ما با سرمایه‌گذاری این سازمان ساخته شده و به روی پرده خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *