هفتمین نشست تخصصی اتاق گرافیک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری قزوین: هفتمین نشست از سری نشست های تخصصی اتاق گرافیک در عمارت هنر حوزه هنری استان قزوین برگزار شد. این سلسله نشست صمیمی به منظور آموزش هدفمند هنرمند طراح گرافیک و هم افزایی بین طراحان گرافیک صورت میگیرد. لازم به ذکر است که در هر نشست به یکی از مباحث تخصصی حوزه طراحی گرافیک پرداخت می گردد. موضوعاتی همانند: ایده پردازی، لیاوت، تایپوگرافی، رنگ، ترکیب بندی…

در دوشنبه ی ابتدایی ماه خرداد؛ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ هفتمین نشست تخصصی با عنوان طراحی سریع کنشگرا، در عمارت هنر با حضور جمعی از هنرمندان دغدغه مند تجسمی برگزار شد.

طراحی سریع کنشگرا

در دورۀ کاری همه‌ی هنرمندان به خصوص هنرمندان تجسمی، لحظات مهم و غیر قابل پیشبینی فرا می‌رسد که سهم بزرگی از ارزش واکنش حرفه‌ای این هنرمندان، وابسته به تولید و انتشار چابک اثر هنری است. این لحظات ممکن است حاصل یک تجربه‌ی شخصی باشد؛ ممکن است در سطح دانشگاه یا در محیط پیرامون زندگی و شهر اتفاقی افتاده باشد که هنرمند را وادار به کنش و یا واکنش کند؛ یا ممکن است فراتر از اینها، در سطح ملی یا جهانی واقعه‌ای رخ دهد که حس نیاز به «واکنش سریع» را در قلب هنرمند بوجود آورد.

در این لحظات چالش هایی پیش روی هنرمند است که برطرف شدن هر کدامشان می تواند یک امتیاز ارزشمند در ادامۀ مسیر کاری باشد. بعنوان مثال هنرمند باید به ایده‌ای برسد که هم در یک بازه‌ی زمانی بسیار فشرده قابل اجرا باشد و هم به شکل تأثیرگذاری پیام مورد نظر را منتقل کند. یا نیاز به تکنیکهایی دارد که بدون کاهش محسوس کیفیت کار، منجر به خلق اثری شود که نظر مخاطب را جلب نماید. در مرحلۀ بعد با فرض اینکه یک اثر هنری موفق تولید کرده باشد، نیاز دارد اثر را بگونه‌ای منتشر کند که دیده شود.

واقعۀ اخیر ( سانحه بالگرد رییس جمهور شهید ) باعث شد در هفتمین نشست تخصصی «اتاق گرافیک»، اینبار به مسئلۀ «طراحی سریع کنشگرا» و حدود و الزاماتش پرداخت شود.

***

سلسله نشست های تخصصی اتاق گرافیک در روز های دوشنبه ی هر دو هفته یکبار برگزار می گردد.


***


یک نظر

  • گرافیست

    عالیه؛ چه موضوع دقیق و مهمی رو جهت بحث انتخاب کردید

    خرداد ۱۰, ۱۴۰۳ در ۹:۳۹ ق٫ظ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *