هنری ماندگار است که در کنار مردم باشد

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین؛ در این مراسم محمدرضا امامقلی به ویژگی هنر وکارکردهای آن پرداخت و گفت: به کمک هنرمندان و ابزار هنر؛ ظرفیت های استان و هویت فرهنگی اجتماعی قزوین معرفی می شوند و این اتفاق بزرگ و مبارکی است. هنر علاوه بر اینکه زیبا است، جنبه های کارکردی فراوانی هم دارد لذا هنری ماندگار است که در کنار مردم باشد و هنر عکاسی قزوین دارای این ظرفیت بالقوه مردمی است.

وی یادآور شد: عکس یکی از هنرهای پیشران در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی بوده است. اگر در منظر شهری مکانی برای عرضه آثار عکاسان در نظر گرفته شود آنگاه می توان در طول سال، محلی برای نمایش آثار هنرمندان داشته باشیم.

رییس حوزه هنری قزوین خاطر نشان کرد: فضای همکاری و همدلی خوبی بین حوزه هنری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین شکل گرفته که حاصل این مشارکت می تواند تامین فضای نگارخانه ای توسط شهرداری و تامین و تهیه آثار هنری توسط حوزه هنری قزوین باشد.

محمدرضا امامقلی به تداوم برپایی نمایشگاه های عکس تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تداوم برپایی نمایشگاه های مردمی و خلق آثار پیشران در کنار مردم حضور و اثر مثبت داشته باشیم.

محمد درافشانی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی نیز با حضور در این مراسم گفت: بدون شک با وجود رییس حوزه هنری قزوین بعنوان هنرمند بومی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه های مختلف هنری خواهیم بود و  قدم های خوبی در این زمینه برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: جایگاه هنر مهم است اما باید برای اقتصاد هنر هم فکر اساسی کنیم برای اقتصاد هنرمندان شهرمان برنامه داشته باشیم با دستگاه های مختلف رایزنی کنیم تا این آثار را خریداری کنند.

درافشانی اذعان داشت: ما در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین بعنوان دستگاه متولی و حامی هنرمندان قول مساعد می دهیم در کنار حوزه هنری دست در دست هم بدهیم و اتفاق خوبی برای شهرمان رقم بزنیم.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از پوستر جشن سالانه عکاسان قزوین به صاحبان آثار راه یافته به مرحله نمایشگاه لوح تقدیر اهدا شد.

  بنا به گزارش دبیرخانه هنرهای تجسمی حوزه هنری استان قزوین، مهری رحیمی آتانی، پوریا ترابی، زینب آتشگران، محمدجواد فرمانی، مهسا الویری، محمد رضا غفوری، ندا صفاری، علی تشکری، حمیدرضا شایسته نیا، حنا خلج، اعظم داداشی، ملیکا شویدی، سیدعلی شهاب زاده، علیرضا نصری، زهرا رضایی، محمد رضا موسوی، میترا مهتریان و نیما اقبالی عکاسان راه یافته به مرحله نمایشگاه  بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است‌؛ این نمایشگاه تا ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٠ در نگارخانه حوزه هنری قزوین به آدرس؛ خیابان مدرس جنوبی، روبروی بوستان ملت، جنب سینما بهمن دایره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *