ورود در مسائل حکمرانی با تولید محتوای هنری

محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان قزوین با حضور در خبرگزاری برنا گفت: به مسائل حکمرانی ورود کرده ایم و در خصوص سوژه هایی مانند مشکلات معلمان، باغستان سنتی قزوین و مهاجرت نخبگان فیلم های مستندی تولید شده که بسیار تاثیرگذار بوده زیرا نگاه ما واقع گرایانه بوده است.

این مسئول اظهارداشت: متاسفانه به نظر می رسد در حوزه فرهنگ و هنر مدیریت راهبردی نداریم در حالی که باید هنرمندان استان ها پس از رسیدن به بلوغ در نظام تصمیم گیری مشارکت بیشتری داشته باشند و از تمرکز گرایی خارج شویم.  

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: امروز در فضای مجازی به تولید محتوا بسیار نیازمندیم و با این کار قادریم به اقتصاد هنر نیز کمک کرده و انگیزه لازم را برای تداوم کار در جوان هنرمند ایجاد و تقویت کنیم.

محمدرضا امامقلی در خصوص رویکرد جدید این حوزه در ایجاد اشتغال برای جوانان هنرمند اظهار داشت: مهمترین رویکرد ما در حوزه هنری جذب جوانان علاقمند به امور هنری و آموزش تخصصی و هدایت آنها در مسیر تولید محتوای غنی و ارزشی است. علاوه بر این سعی داریم جوانان را به سمت کارهای پژوهش محور سوق دهیم و کارهای تحول گرا تولید کنیم تا در جامعه تاثیرگذار باشیم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: البته همواره کارهای خلاقانه و ایده های جدید و دوری از روزمرگی و امور  کلیشه ای با مقاومت و مخالفتهایی هم روبرو می شود اما بایستی با مقاومت و سماجت در این راه به اهداف تعیین شده متعالی دست یافت.

امامقلی تصریح کرد: ایجاد بستر برای تفکر مبتنی بر واقعیت های جامعه و نگاه منتقدانه در میان جوانان هنرمند از اولویت های حوزه هنری در دوره جدید است و خوشبختانه فضای بازی ایجاد شده تا با تولید محتوا با سوژه های اجتماعی و مسائل حکمرانی امیدوار باشیم در برخی رویکردها، روش ها و تصمیم گیری مدیران اصلاحاتی صورت گیرد.

ایجاد شغل پایدار برای ۵۰ جوان هنرمند

رئیس حوزه هنری استان قزوین تصریح کرد: جوان امروز با دانش، انگیزه بالا وتوانمندی های مهارتی و علمی که دارد نباید خود را متکی به پشت میز نشینی کند بلکه لازم است با اعتماد به نفس و خودباوری برای خود و حتی دیگران هم شغل ایجاد کند و از پشت میز نشینی رهایی یابد.

امامقلی اظهارداشت: در یک سال گذشته با برنامه ریزی های مدون و رویکرد خلاقانه در این حوزه توانستیم با ۵۰۰ میلیون تومان برای ۵۰ نفر از جوانان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۲ سال شغل پایدار ایجاد کنیم و در صورت کمک مدیران استان و تامین بستر و فضای مورد نیاز قادریم براحتی برای ۱۵۰ نفر دیگر شغل پایدار ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر جوان بخوبی درک شده و با زبان وی سخن گفته شود حتما کارساز خواهد بود و ما می توانیم از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و ارزشهای مورد نظر نظام استفاده مطلوب تری داشته باشیم.

این مدیر فرهنگی یادآورشد: خوشبختانه توانسته ایم یک دیالکتیک فکری میان مدیریت حوزه هنری و جوانان مراجعه کننده به حوزه ایجاد کرده و از پروتکل ها و بوروکراسی اداری خارج شویم تا هنرمندان جوان براحتی ارتباط برقرار کرده و ایده های خود را پیاده کنند.

وی بیان کرد: تیم های هنری خوبی در حوزه تشکیل شده که هر کدام هویت مستقلی دارند و توانسته اند خلاقانه در مسیر تولید محتوا گام بردارند و امیدواریم در نیمه دوم امسال هم با تولید فیلم های مستند با سوژه های تاثیرگذار اجتماعی به رسالت خود بیشتر عمل کنیم.

امامقلی یادآورشد: چند برنامه مهم را تا پایان سال در دست اقدام داریم و از کتاب« روزهای پیامبری» در خصوص پیک خبر رسان به خانواده شهدا، از روح الله شریفی، در ۲۵ مهرماه در کتابخانه امام خمینی رونمایی می شود. 

وی گفت: تئاتری با موضوع شهدای خلبان در حال تولید برای شرکت در جشنواره فجر است که اثر شاخصی خواهد شد و یک نمایش هم با نام «دوئل روسی» که داستان به توپ بستن مسجد گوهرشاد در حرم امام رضا(ع) است و چند مستند دیگر را در ماههای آینده رونمایی خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهارداشت: مستند مهاجرت از کارهای خوب دیگری است که تحلیل شرایط مهاجرت نخبگان در شرایط کنونی جامعه است و اعتقاد داریم این فیلم ها با انعکاس گوشه ای از واقعیت های جامعه حتما می تواند برای روشنگری و اصلاح برخی مدیریت ها و رویکرد حاکمیت برای کاهش آسیب ها بسیار مفید باشد.

وی اضافه کرد: در مرکز رشد حوزه هنری استان قزوین دوره های جدید آموزشی برای دانشجویان پیش بینی کرده ایم که در قالب آیتم سازی و تولید مستند و فیلم های کوتاه تدارک دیده شده است.

امامقلی از خبرگزاری برنا در استان قزوین به عنوان رسانه ای کیفی و تاثیرگذار یادکرد و اظهارداشت: خوشبختانه این خبرگزاری در پوشش رویدادهای حوزه هنری هم موفق عمل کرده و با تنظیم خبری حرفه ای توانسته جایگاه خوبی در استان پیدا کند و نیروهای آن از سواد رسانه ای خوبی در حوزه خبر برخوردارند و به عنوان یک منبع خبری موثق و قوی می تواند در تحقق اهداف حوزه هنری همراه خوبی برای ما باشد که انتظار داریم همکاری بیشتری با شما داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: اعتقاد داریم پیشرفت و تعالی از مسیر حکمرانی مطلوب ممکن می شود و پیشران پیشرفت نیز با ابزار هنر است لذا امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده بتوانیم در دو سال آینده بخش زیادی از شعارها و اهداف تعیین شده حوزه هنری را عملیاتی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *