تفاهم نامه همکاری میان حوزه هنری قزوین و اداره کل زندان ها

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین؛ رییس حوزه هنری قزوین پیش از امضای این تفاهم نامه گفت: نقش هنر و بکارگیری ظرفیت های بالایی آن در تمامی حوزه ها  غیرقابل انکار است. هنر و هنرمند می کوشد در مسیر موضوعات اجتماعی قرار بگیرد و جامعه متعالی را برای مخاطب تعریف کند و آن را به سوی زیست بهتر و موفق هدایت کند.

محمدرضا امامقلی افزود: توجه به زندانی ها و همکاری با دستگاه های متولی آن با بکارگیری از ظرفیت های هنر یکی از موضوعاتی بود که نیاز به تبیین و بررسی داشت. این موضوع در حوزه هنری مطرح شد و سیاست های آن تدوین گردید.

وی ادامه داد: حوزه هنری برخود واجب می داند در کنار اداره کل زندان های استان قزوین و مشورت با این مجموعه پرتلاش، فعالیت های هنری خود را برای تحقق سیاست های آن اداره کل به کار گیرد.

وی به طرح پویش کتاب مهر اشاره کرد و بیان کرد: طرح پویش کتاب مهر یکی از طرح های بسیار موفق و تاثیرگذار در همکاری با اداره کل زندان ها بود. بدون شک بالا رفتن سطح مطالعه در بین افراد حاضر در زندان ها موجب رشد و شکوفایی فکری با مولفه های نیک اندیشی خواهد بود. این طرح مورد استقبال چشمگیری قرار گرفت. استان های مختلفی در این پویش شرکت کردند. رسانه های ملی نیز خودجوش به همراهی این طرح پرداختند و این نشان می دهد که مردم نسبت به موضوعات اجتماعی و کمک به هم نوع خود دغدغه مند هستند.

رییس حوزه هنری قزوین به اکران فیلم در بین زندانی ها اشاره کرد و اظهار داشت: اکران فیلم در بین زندانی ها، بازخوردهای مثبتی داشت. استان های دیگر از جمله کرمانشاه، همدان و سمنان با بهره گیری از مدل تعریف شده استان قزوین اکران فیلم را در زندان های خود آغاز کردند و در موضوعات هنری دیگر با اداره کل زندان های خود تفاهم نامه های فرهنگی و هنری به امضا رساندند.

وی اذعان کرد: بدون شک سازمان ها اهداف واحدی را دنبال می کنند و آن هم خدمت رسانی به مردم و جامعه است. بنابراین می توان با همکاری و بهره گیری از ظرفیت های موجود، مسیر سیاست های اصلی سازمان ها را پیش برد.

حمید رضا جهانگیری زرگانی، مدیر کل زندان های استان قزوین نیز به نقش هنر و بکارگیری از ظرفیت های هنر اشاره کرد و گفت: هنر و فعالیت های آن در تغییر نگرش و متعالی کردن تفکر زندانی ها بسیار کارآمد است. تجربه های هنری انجام شده در این مجموعه و نتایج حاصل از آن دال بر این موضوع است.

وی ادامه داد: برخی بعد از پایان دوره ندامت خود، فعالیت های هنری را در حوزه های مختلف پیش می گیرند و خلاقیت های نهفته در خود را پیدا می کنند. جشنواره تئاتر در زندان های استان قزوین اقدامی بود که استعدادهای برخی زندانی ها را نمایان کرد و این از جمله مزیت های هنر است.

مدیر کل زندان های استان قزوین به اکران فیلم در زندان ها پرداخت و ادامه داد: نمایش فیلم و گفت وگوی بعد از آن نتایج خوبی در اصلاح و تربیت زندانی ها به همراه دارد. شخصیت زندانی آسیب خورده با گفت و گوی بعد از اکران فیلم، بهبود پیدا می کند و تاثیرات مثبتی برای افراد زندانی خواهد داشت. زندانی نیز با حضور در این گفت و گو اعتماد به نفس خود را به دست خواهد آورد و شخصیت جدیدی را در خود شکل می دهد و رفتاری متعالی بدست می آورد.

وی ادامه داد: حوزه هنری قزوین ظرفیت های بالایی دارد که می تواند ما را در فعالیت های فرهنگی و هنری همیاری کند. اداره کل زندان های استان قزوین از اقدامات این مجموعه انقلابی در فضای زندان ها کمال تشکر را دارد و همین امر موجب شد که بتوانیم شرایط ایجاد یک تفاهم نامه فرهنگی و هنری را بوجود بیاوریم.

در این تفاهم نامه، ایجاد هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های هر دو مجموعه مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *