رونمایی از دیوارنگاره «نبض جهاد»

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین؛ در این برنامه استاندار قزوین فرهنگ را از مهمترین عوامل پیش برنده ی جامعه برشمرده گفت: رشد و توسعه کشور نیازمند ابزار و امکانات فراوانی است و اگر همه نوع امکانات در اختیارمان باشد ولی از فرهنگ بی بهره باشیم، نتیجه ای نخواهیم گرفت.

وی افزود: راه بهتر زیستن از مسیر فرهنگ و هنر می گذرد و تجربه نشان داده هر کجا فرهنگ را در اولویت قرار دادیم، توفیقات بی شماری نصیبمان شده است. چرا که همه ارزش های ما در گرو اهمیتی است که به فرهنگ مان می دهیم.

هدایت الله جمالی پور یادآور شد: مقام معظم رهبری از سال های نخست دهه هفتاد بر توجه ویژه به فرهنگ و ضرورت کار فرهنگی به عنوان یک اصل مهم تاکید داشته اند، زیرا انقلاب ما از همان نخست با رویکرد فرهنگی عجین بود، ولی متاسفانه امروز به دلیل برخی کم کاری ها از همین نقطه آسیب پذیر شده ایم.

 استاندار قزوین از تلاش ها و دلسوزی های صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر تقدیر و تشکر کرده گفت: امیدوارم  همه ارکان جامعه به این باور برسند که برای رسیدن به توسعه پایدار باید از همه ظرفیت های فرهنگی بهره بگیریم.

وی تلاش حوزه هنری قزوین را در همراهی با کادر درمان ستودنی دانست و اظهار کرد: حوزه هنری همراه با پرسنل  و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند. این هنر هنرمند است که می تواند با ابزار هنر جامعه را به سوی همراهی با کادر درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی هدایت کند.

حوزه هنری، نهادی انقلابی، کنشگر، مبتنی بر زیست بوم هنر

رییس حوزه هنری قزوین گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی را مزین به نام مدافعان سلامت کردیم تا بخش کوچکی از دریای بی‎کران زحمات این عزیزان را شاکر باشیم، از این حیث برنامه‎های مختلفی تدارک دیده شد.

محمد رضا امامقلی افزود: تقارن هفته هنر و هفته سلامت فرصتی پیش رویمان نهاد تا با استفاده از ظرفیت های موجود برنامه‌های مختلفی را طراحی و اجرا کنیم در این زمینه جشنواره طنز شعر و داستان از «سربازی بگو…» هم‌چنین جشنواره‌ی طنز تئارستان (تئاتر+بیمارستان) پاسداشت مدافعان سلامت با استقبال عمومی مواجه شد. جشنواره تئارستان با حضور و شرکت گروه‎های نمایشی و هنرمندان ارزشی استان آغاز شد و پس از داوری و معرفی آثار منتخب، گروه ها در فضای بیمارستان رازی به اجرای نمایش پرداختند که این برنامه در سایر بیمارستان‎های نیز به صورت میدانی اجرا خواهد شد.

وی افزود: تئارستان طرحی الهام بخش بود و به عنوان الگویی موفق از طرف حوزه هنری کشور به سایر استان‌ها ابلاغ شد و از این نظر حوزه هنری قزوین در برنامه‎ ریزی های خلاقانه برای هفته هنر انقلاب اسلامی پیش‌رو بود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‎های ما در خصوص پاسداشت مدافعام سلامت طرح دیوارنگاره بود که توسط هنرمندان جوان در استان ایده‌پردازی، طراحی و اجرا شد. در این طرح از اعضای کادر درمان و پرسنلی که در بیمارستان‎های بوعلی و ولایت مشغول خدمت‌رسانی هستند عکاسی شده و مراحل تنظیم و چاپ عکس انجام گردید. در فرایند این طرح دو هزار فریم عکس از همه عزیزان فعال در حوزه درمان تهیه شد که در آینده به خودشان تقدیم می‌شود. دیوارنگاره‎های بیمارستان‎های ولایت و بوعلی بخشی از این طرح می‎باشد که امروز رونمایی می‌شود و به یادگار از طرف هنرمندان می‌ماند.

وی حوزه هنری را نهادی انقلابی، کنشگر، مبتنی بر زیست بوم هنر و ناظر به مسائل روز استان و کشور برشمرد.

هنر راه برون داد رخدادهای اجتماعی است

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه هنری بخوبی درک کرده که باید برای برون داد رخدادهای اجتماعی فعالیت های هنری ارائه کند و آن بغض های در گلو مانده مردم داغدار و زحمات فراوان مدافعان سلامت و همه خادمان را تدبیر فرهنگی هنری نماید.

وی افزود: به حوزه هنری پیشنهاد می کنم برای خانواده های آسیب دیده از کرونا کلیپ هایی با تصاویر درگذشتگان و جانباختگان بسازد تا در دوره ممنوعیت عزاداری و سوگواری مرهمی بر زخمهایشان باشد.

محمدبیگی نگاه سلامت محور و توجه حوزه هنری به مباحث فرهنگی و هنری در قالب دیوارنگاره و… را پشتیبان خوبی برای ارتقای سطح سلامت جامعه قلمداد کرد.

توجه هنرمندان به کادر درمان ستودنی است

دکتر منصور نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: توجه به حقوق مادی و معنوی مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران نیازمند همدلی و همراهی همه ارکان جامعه است، چرا که این قشر به عشق مردم نظام و انقلاب شبانه روزی خدمت می‎کنند.

وی گفت: فعالیت هنرمندان در توجه به جامعه درمانی به ویژه افتتاح این دیوارنگاره اثرات مثبتی برای روحیه پزشکان و مددکاران است که با وجود مخاطرات بی‌شمار همیشه برای سلامت جامعه از خودگذشتگی کرده‎اند و مطمئن هستیم که وقتی کادر درمان به این دیوارنگاره نگاه می‌‎کند انرژی مثبت آن به خانواده ها راه پیدا می‌کند و قطعاً این حرکت فرهنگی در حافظه تاریخی ما به یادگار خواهد ماند.

گفتنی است در پایان این مراسم از دیوارنگاره ی «نبض جهاد» پاسداشت جهاد عظیم شهدا و مدافعان سلامت در بیمارستان ولایت رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *