پیوند دو پرچم کشورهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به دستان مادران شهدای ایران و افغانستان در قزوین

در ابتدای این مراسم رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: تجلیل از خانواده شهدای مدافعین حرم تیپ فاطمیون، کم ترین کاری است که می توان برای آنها انجام داد به این دلیل که شهدای افغان از دو اجر؛ مهاجرت و شهادت برخوردارند و از جمله بزرگ‌مردان حق علیه باطل هستند.

وی ادامه داد: شهدا و رزمندگان تیپ فاطمیون در تاریخ ماندگار خواهند ماند و در زمره مجاهدین فی سبیل الله قرار گرفتند. مجاهدینی که زمان و موقعیت را درک کردند و نه صرفا در دفاع از حرم بلکه برای دفاع از اسلام جانانه
ایستادند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به نقش شهید سلیمانی و هوشیاری و بصیرت رزمندگان افغانی اشاره کرد و افزود: آنچه که موجب شد لشکر فاطمیون شکل بگیرد، وجود بزرگ مردی بنام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه بصیرت رزمندگان افغانی بود.
این دو اراده موجب تشکیل لشکری شد که دفاع از حرم و اسلام را از مهم ترین اصل زمان خود می دانستند و نتیجه آن شد که نیروهای تروریستی داعش و نظام استکبار و خونخوار جهانی را شکست دهند.

در ادامه این‌ مراسم سردار هاشم آذربایجانی به بیان خاطرات جنگ در سوریه پرداخت.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن پیوند زدن دو پرچم ایران اسلامی و افغانستان از رزمندگان و خانواده شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون در قزوین تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *