افتتاح نمایشگاه نقاشی پشت شیشه

نمایشگاه “نقاشی پشت شیشه” با حضور محمدرضا امامقلی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین، سید میثم حصاری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین و برخی از هنرمندان قزوینی در نگارخانه حوزه هنری  انقلاب اسلامی قزوین افتتاح شد.

رییس حوزه هنری استان قزوین به اهمیت هنر نقاشی پشت شیشه در معماری ایرانی اشاره کرد و افزود: نقاشی پشت شیشه از جمله هنرهایی است که قدمت تاریخی در ایران دارد و در معماری ایرانی و همچنین تزییات بکار می رفت. این آثار را می توان در معماری های تاریخی قزوین دید.

 وی عوامل برگزارکنندگان این نمایشگاه را تحسین کرد و ادامه داد: اینکه اساتید این هنر ارزشمند در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی مسیر آموزش را حفظ کرده و شرایط جذب علاقمندان را با افتتاح چنین نمایشگاه هایی برقرار می کنند، تحسین برانگیز است.

مریم عبدالهی دبیر این نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه “نقاشی پشت شیشه” با ۲۴ اثر از ۱۳ هنرآموز با هدف معرفی نقاشی های سنتی و مدرن پشت شیشه در استان قزوین برگزار شده است.

مدرس “نقاشی پشت شیشه” ادامه داد:  معرفی این هنر از طریق آموزش در مراکز هنری و مدارس، استقبال از کاربردی کردن این هنر در معماری و نقوش تزئینات از جمله دغدغه های اصلی ما محسوب می شود که انتظار می رود به کمک مسولان این امر تحقق یابد.

گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۸ خردادماه در ساعات ۱۰ الی ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید علاقمندان برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *