برنامه فرهنگی حوزه هنری استان قزوین در نوار مرزی ایران ماندگار شد

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین سرهنگ افروزی به اهمیت هنر در انتقال مفاهیم فرهنگی و اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون شک هر فعالیتی در هر حوزه ایی زمانی تاثیرگذار خواهد بود که هنر در کنار آن قرار گرفته باشد. در واقع تمامی فعالیت ها باید شکل هنری داشته باشد تا بتوان آن را به معنای واقعی انتقال داد.

وی افزود: کارآمدی و تاثیرگذاری هنر و رسانه بر کسی پوشیده نیست. لذا تمامی کشورهای جهان سعی می کنند با بهرگیری از این ابزار اهداف و سیاست های خود را پیش ببرند. برخی در مسیر رشد و تعالی بشریت و برخی هم در مسیر نابودی ارزش های انسانی.

فرماندهی تیپ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: مشخصا اهداف و سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران رشد و تعالی جامعه ایی با تمام ارزش های دینی و انسانی است. این سیاست ها می بایست همراه با خلاقیت های هنری رسانه ایی شود. 

وی یادآور شد: هرگاه صحبت از هنر می شود، نام شهید آوینی می درخشد. این شهید بزرگوار مقاومت ۸ ساله مردم ایران اسلامی را هنرمندانه برای جهانیان معرفی کرد بطوری که با گذشت سال ها از پایان جنگ، هنوز هم مردم آن را مقاومتی مقدس و غیرتمندانه می دانند.  

سرهنگ افروزی فعالیت های حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین را هنرمندانه و راهبردی اعلام کرد و افزود: حضور هنرمندانه در نوار مرزی کشور و اجرای تحسین برانگیز و بجای هنرمندان قزوینی در جشن غدیر آن هم در شهر کم برخوردار «میرآباد» نشان داد که حوزه هنری قزوین یک سیاست راهبردی را در پیش گرفته است. این سیاست هنرمندانه شور، شادی و محبت را در بین مردم اهل سنت میرآباد و نظام اسلامی ایران دوچندان نمود.

فرماندهی تیپ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اعلام کرد: جشن غدیر در شهر میرآباد برای اولین برگزار شد و از جمعیت ۵ هزار نفری این شهر ۳ هزار نفر شرکت کردند. بطوری که مردم شادان و خوشحال یک شب خوب و عیدی ماندگار را سپری کردند.

ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین نیز در این نشست، خدمت به محرومین را عبادت دانست و گفت: حوزه هنری قزوین فعالیت برای مناطق محروم و کم برخوردار را از اولویت های کاری خود می داند و آن را بطور جد پیگیری می کند. بدون شک این هم عبادت است و هم رسالت. لذا برای ما بسیار ارزشمند است.

محمدرضا امامقلی الهام بخشی و گفتمان سازی را از جمله سیاست های حوزه هنری قزوین عنوان کرد و افزود: هنر و رسانه بازوان قدرتمندی در امر گفتمان سازی و الهام بخشی هستند. این سیاست مرز جغرافیایی نمی شناسد؛ به این دلیل که مبانی حوزه در برگیرنده ارزش های اسلامی و انسانی در تمامی این مرز بوم و حتی بیرون مرزهای ایران اسلامی است. 

وی تلاقی مرزبانان نظامی و مرزبانان هنر را تلاقی مبارک و مهم عنوان کرد و گفت: ما نیز به طریق دیگری مرزبان هستیم. امام خامنه ایی در دیداری با هنرمندان فرمودند: “در مرز همه چیز باید محکم باشد. حرف ما با حوزه این است؛ شما مرزبانید”. مزرهای فرهنگ اسلامی بسیار گسترده است. این می طلبد که فعالیت ها را دوچندان کنیم و هرگونه فعالیت هنری و رسانه ایی دشمن را بررسی کرده و با اتخاذ موضوعات راهبردی عملیات درخوری را اجرا کنیم. علاوه بر این با بهره مندی از هنر انقلاب اسلامی مبانی انقلاب و ارزش های اسلامی و انسانی را به جهانیان معرفی کنیم.

ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین حضور هنرمندان قزوینی و اجرای خوب آن ها را در شهر میرآباد ستودنی دانست و گفت: هنرمندان قزوینی نشان دادند که وقتی صدای خدمت به محرومین و سیاست های راهبردی بلند می شود؛ پای کار هستند و جانانه در این مسیر حضور پیدا می کنند.  بدون شک این هنرمندان عزیز اندیشه امام خمینی(ره) در مورد هنر را عملیاتی کردند و آن را به منصه ظهور رسانیدن.

در ادامه هنرمندان قزوینی به بیان دیدگاه های خود از حضور در نوار مرزی کشور و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری پرداختند.

گفتنی است در پایان سرهنگ افروزی فرماندهی تیپ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین و محمدرضا امامقلی ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین از هنرمندانی که در شهر میرآباد حضور داشتند تجلیل نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *