دفتر «هنر مردمی انقلاب اسلامی» در قزوین افتتاح می‌شود

محمدرضا امامقلی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان حوزه هنری و سپاه پاسداران که دوشنبه شب اول آذر ماه ۱۴۰۰ در محل معراج شهدای قزوین برگزار شد، هفته بسیج را تبریک گفت و بیان کرد: بسیج به عنوان شجره طیبه یک عنصر هویت‌ساز است و یکی از وجوه تمایز ما از سایر ملت‌ها به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنر را می‌توان به‌عنوان یک ابزار در راستای آگاهی‌بخشی جامعه استفاده کرد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) خط‌مشی مشخصی برای هنر تعریف کردند و فرمودند تنها هنری مورد قبول است که صیقل‌دهنده‌ اسلام ناب محمدی باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین ضمن اشاره به اینکه برای اولین بار در استان‌ها بین حوزه هنری و سپاه پاسداران تفاهم نامه‌ای منعقد می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزه هنری و بسیج و سپاه اکنون تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر هنرگردانی امضا می‌کنند.

امامقلی در ادامه گفت: هم اکنون ما در حوزه تولید و توزیع به خوبی در حال پیشروی هستیم، اما در حوزه ترویج باید به صورت جدی فعالیت کنیم، به این طریق که کوچه به کوچه، محله به محله و خانه به خانه کار کنیم و هنر انقلاب را در دل مساجد، محله‌ها و خانه‌ها ببریم تا آثار هنری تبدیل به جریان هنری و در نهایت تبدیل به گفتمان هنری شود.

وی افزود: هم اکنون شبکه‌ای مورد وثوق‌تر از شبکه بسیج برای این کار نیست و ما می‌توانیم خون تازه‌ای در رگ‌های این شبکه تزریق کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه این تفاهم نامه به تبعیض ترویجی پایان خواهد داد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه منشأ اتفاقات خوبی در قزوین می‌شود و پیش‌بینی ما نیز رشد و توسعه حرکتی است که امروز آغاز شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند منجر به گسترش فضای اکران‌ فیلم شود، بیان کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه افتتاح دفتر هنر مردمی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین نیز فراهم خواهد شد.

اگر هنر به توان مردمی گره بخورد ماندگار می‌شود

حمزه برین، معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد: بزرگ‌ترین هنر امام‌خمینی (ره) ایجاد بسیج بود که با به میدان آوردن آحاد مردم در عرصه‌های مختلف، زمینه تحقق، تثبیت و استمرار انقلاب را رقم زدند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در اوج ناباوری جهان اتفاق افتاد و در اوج ناباوری نیز در برابر همه مستکبران جهان ایستادگی کرد و اکنون پس از گذشته بیش از ۴۰ سال همچنان با استقامت پیش می‌رود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب نسبت به روزهای نخست افزون شده و انقلاب اسلامی نیز بیش از پیش مصمم در مبارزه با استکبار حرکت می‌کند و رمز این استقامت و ایستادگی، تفکر و عمل بسیجی و در میدان بودن بسیجی‌هاست.

وی با اشاره به این موضوع که اگر هنر به توان مردمی گره بخورد ماندگار و اثرگذار می‌شود، تصریح کرد: در برهه‌های مختلف انقلاب هر جا مردم به میدان آمدند، مأموریت‌ها به درستی انجام شده است و هنر متعالی و انسان‌ساز می‌تواند در رسیدن انقلاب به اهداف والایش نقش‌آفرین باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) خاطرنشان کرد: باید آغوش دفتر هنر مردمی را به‌قدری وسیع کنیم تا هر کسی که دل در گرو انقلاب و اسلام دارد، امکان نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری را داشته باشد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان حوزه هنری و سپاه پاسداران درخصوص افتتاح دفتر هنر مردمی انقلاب اسلامی در قزوین منعقد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *