با توزیع عادلانه زیرساخت‌های سینمایی در استان قزوین فاصله زیادی داریم

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین در مراسم تودیع و معارفه مدیر امورسینمایی که در سالن حافظ سینما بهمن قزوین برگزار شد گفت: یکی از ابزار برهان و تبیین در دستگاه تفکر اسلامی سینما و هنرهای تصویری است. از آنجایی که سینما ابزاری برای رسالت و هدایت الهی است، باید به آن توجه جدی کرده و می‌توان سینما را در ابزاری برای انتقال یک اندیشه تمدن‌ساز قرار داد.
محمدرضا امامقلی به نگاه امام‌خمینی(ره) به مقوله سینما اشاره و اضافه کرد: تنها‌ جمله‌ای که از امام‌خمینی(ره) در افکار عمومی برجسته شده این است که «ما با فحشا مخالف هستیم و با سینما مخالفتی نداریم». در حالی که ۳۶ مورد کلمه سینما در بیانات مختلف حضرت امام(ره) وجود دارد و در جلدهای ۴، ۶، ۹ و ۱۲ امام(ره) از سینما به عنوان دستگاه آموزشی و راه تربیت یاد کردند.
وی ادامه داد: ما هم باور داریم که این بیانات فقط لفظ نیستند و در واقع نقشه راه ما در حوزه سینمایی را ترسیم می‌کنند. حتی امام خمینی(ره) در بخشی از سخنانشان سینما را در کنار خانه و مدرسه به مثابه معلم و تربیت‌کننده توصیف می‌کنند. در جایی هم رهبر معظم انقلاب سینما را مظهر تمدن می‌داند؛ چرا که سینما یک کارکرد انسان‌ساز دارد.
امامقلی با بیان اینکه در دستگاه الهی سینما می‌تواند عنصری اثرگذار برای هدایت انسان باشد، تصریح کرد: با توجه به موارد گفته‌شده باید بپذیریم که به این عنصر مهم و کلیدی یعنی سینما برای پرورش نسل‌ها در استان قزوین کم‌توجهی کردیم.
وی افزود: این کم‌توجهی در هر ۲ بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بوده است. به گونه‌ای که در حوزه نرم‌افزاری جای کار بسیار برای تولیدات سینمای داریم و در حوزه سخت‌افزاری هم وضع اسف‌بار سینما در قزوین نشان‌دهنده این است که با توزیع عادلانه و غیرتبعیض‌آمیز زیرساخت‌های سینمایی فاصله زیادی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *