اماکن مذهبی ظرفیت تبدیل به قطب فرهنگی جامعه را دارند

محمدرضا امامقلی، رییس حوزه هنری استان قزوین، در مراسم رونمایی از اکران سراسری مستند و فیلم های داستانی در بقاع متبرکه که در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، خانواده معزز شهدا، خادمین حرم امامزاده حسین(ع) و دانش آموزان برگزار شد بیان کرد: با توجه به ظرفیت مذهبی و فرهنگی امامزاده ها و اماکن مذهبی، باید این اماکن به قطب فرهنگی تبدیل شوند و اوقاف استان در تلاش برای ایجاد این فضاست.

وی با اشاره به ظرفیت جوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و تولید محتوا گفت: نوجوانان و جوانان می توانند با استفاده از ظرفیت خود، نقش مهمی در تولیدات محتوای انقلابی و فرهنگی داشته باشند و حوزه هنری استان قزوین از این ظرفیت استقبال می کند.

رییس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: توجه و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام و انقلاب عنوان کرد و افزود: توسعه برنامه های فرهنگی به ویژه در اماکن مذهبی، موجب کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی شده و توجه و تلاش برای توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی از ضروریات جامعه است.

امامقلی عنوان کرد: بقاع متبرکه می‌توانند به مکانی فرهنگی برای ارائه خدمات جذاب برای نسل جدید تبدیل شوند ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز تاکید فراوانی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دارند.

وی افزود: زبان هنر در بیان و بازگویی دستاوردهای انقلاب و اهداف دینی جامعه، موثر بوده چ موجب پرورش نسل تراز انقلاب می شود و این نیاز امروز جامعه است.

امامقلی در پایان با اشاره به اهمیت تولید محتوای فرهنگی و نمایش جانفشانی شهدای انقلاب جهت پرورش نهال انقلاب گفت: تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب یکی از رسالت های نهادهای انقلابی است. امروز با توجه به وجود انواع شبکه‌های مجازی، نسل جوان نیازمند تبیین دستاوردها و خدمات ارائه شده نظام و انقلاب است که این امر مستلزم تعامل همگانی با نهادهای فرهنگی و انقلابی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *