مهمترین هدف «حوزه هنری» تربیت نیروی فعال هنری، رسانه ای برای جبهه انقلاب است

محمدرضا امامقلی رییس حوزه هنری استان قزوین در آئین اختتامیه دوره تربیت آیتم ساز تلویزیونی«تیم تو بساز ۲» که با حضور جمعی از مسئولان در مدرسه امیر کبیر قزوین(خانه سردار مفخم)برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت در حوزه هنری قزوین از مراحلی چون شناسایی، جذب، رشد، پایش و تسهیل شرایط برای کنش گری و نقش آفرینی در عرصه های موثرتر شامل می شود و ما به دنبال حرکت در این مسیر هستیم.

وی افزود: اصلی ترین ماموریتی که ما بر عهده داریم ساماندهی مسیر کشف و پرورش نیروهای مستعد حوزه هنرهای تصویری با تمرکز بر تربیت، رشد و شبکه سازی نیروهای جوان به منظور تولید تصویری مسئله محور است.

امامقلی تصریح کرد: موضوع اثرگذاری پایدار برای شکوفایی استعدادها در بخش تربیت لحاظ می شود و مسائل اخلاقی، معرفتی، اجتماعی، جسمی و مهارتی در تربیت عمومی در اولویت قرار دارد.

رییس حوزه هنری استان ادامه داد: حوزه هنری قزوین با رویکرد تربیت محوری مهمترین هدف خود را تربیت نیروی فعال هنری، رسانه ای برای جبهه انقلاب می داند و در این راستا طراحی مناسبی انجام شده است.

در ادامه مرتضی سازنده مسئول برگزاری دوره تربیت آیتم ساز تلویزیونی«تیم تو بساز ۲» اظهار کرد: این دوره در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به مدت ۳۰ ساعت با هدف کشف و توانمند سازی استعداد های استان برگزار شد.

وی افزود: تعداد افراد و هنرجویان شرکت کننده در این دوره حدود ۱۲ نفر بوده‌ و میانگین سنی آن ها حدود ۲۰ سال می باشد.

سازنده خاطرنشان کرد: هنر جویان شرکت کننده در این دوره از شهرهای محمدیه، محمود آباد نمونه و مناطق مینودر،کوثر و راه آهن قزوین بوده و جذب آن ها از طریق آشنایی با مساجد صورت گرفته است.

مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین تصریح کرد: این دوره با گزینش و مصاحبه با ۱۲۰ نفر ثبت‌نامی آغاز و از این تعداد ۱۲ نفر توانستند در دوره شرکت کنند.

وی ادامه داد: این دوره از تاریخ ۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ رسما آغاز به کار کرد و کلاس ها به صورت تئوری- کارگاهی در زمینه فیلم‌ برداری، تدوین، ایده پردازی پیرامون نظام مسائل استان  و ترکیب بندی در دو هفته آموزشی برگزار شد و پس از آن هنرجویان از طرح های خود دفاع کردند و به مرحله ضبط رساندند.

سازنده در پایان بیان کرد: حسن تفاوت این دوره با دوره های دیگر مسئله محور بودن و کارگاهی بودن آن است و دوره آیتم سازی صرفا یک دوره آموزشی نیست بلکه یک کار تربیتی جمعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *