اختتامیه تئاتر مردمی بچه های مسجد برگزار می شود

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین در گفت‌وگو با ایرنا از اجرای «تئاتر بچه‌های مسجد» با عنوان “محرابیان” در ۷۵ مسجد استان خبر داد و گفت: این رویداد با هدف استعدادیابی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی است.

سید قاسم قوامی افزود: سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد با هدف ایجاد زمینه رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی و همچنین توسعه فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برگزار شد.

وی مسجد محوری را از مهمترین رویکردهای فرهنگی و هنری این نهاد دانست و اظهار داشت: پرورش و تربیت نوجوانان با استانداردهای آموزشی در عرصه تئاتر بچه‌های مسجد با جدیت دنبال می‌شود.

قوامی تصریح کرد: از طریق فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد می‌توان نخبه‌های متعهد انقلابی در عرصه تئاتر و نمایشنامه نویسی را شناسایی و تربیت کرد.

این مسوول افزود: در آذرماه سال گذشته پس از فراخوان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان “محرابیان” دبیرخانه این جشنواره در استان شکل گرفت و ۲۲ گروه از استان قزوین در سامانه ملی محرابیان ثبت‌نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱ نمایش و ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد برگزار شد و اختتامیه جشنواره ۲۸ اردیبهشت سال جاری در حیاط مسجد جامع(عتیق) قزوین برگزار خواهد شد و سه اثر برگزیده به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال می‌شود.

قوامی با تاکید بر اینکه تئاتر بچه‌های مسجد فرصت پرورش و تربیت نیروهای هنری متعهد و کارآمد است، اضافه کرد: برای آینده باید نیروهای ارزشی مسجدی تربیت شود.

وی یادآور شد: در سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد در استان قزوین ۶۰ نفر از هنرمندان جوان و متعهد حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *