بیانیه‌ی هیات داوران

آئین اختتامیه جشنواره استانی بچه‌های مسجد قزوین عصر چهارشنبه در حیاط مسجد جامع قزوین با اعلام نفرات برگزیده و برتر برگزار شد.

 بیانیه هیات داوران این رویداد هنری به شرح ذیل است؛

با درود و ادب و ارادت
حضور ارزشمند یکایک نمایشگران نوجوان و جوان بچه های مسجد را در رویداد و همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که منجر به اجرای آثار نمایشی در قالب ۱۱۰ اجرا شد، ارج می نهیم.
به باور ما بچه های مسجد شایسته تکریم و تعظیم اند، چرا که تئاتر، هنری والاست و می دانیم هیچ تفکری تا زمانی که باهنر آمیخته نشود، در تاریخ ماندگار نخواهد بود.
به اعتقاد ما در رویداد تئاتر مردمی بچه های مسجد(محرابیان) کار بزرگی رقم خورد. تعداد زیادی از مخاطبان نمایش های شما برای نخستین بار در طول عمر خویش به تماشای اثر نمایشی نشستند و با شخصیت نمایش‌هایتان زندگی کردند. پیرمردان عصا به دست، پیر زنان قد خمیده، نو نهالان مُکَبّر، جوانان نمازگزار و پیش نمازهای با صفای مساجد؛ با داستان نمایش‌هایتان همراه شدند. گاه گوشه ی چشمهایشان تَر شد و گاهی لبخند را مهمان لبهایشان کردید. صحنه ی تئاتر به گستردگی یک استان شد. شما محراب مساجد شهرها و روستاهای استان را تبدیل به سکوی نمایش کردید. از همین رو کار و تلاشتان ستودنی است چون در چنین شرایطی که مردم نیاز به حالِ خوش دارند؛ چراغِ نمایش را در جای جای شهرها و روستاهای استان برافروختید و نشان دادید که بی تکلف، با استفاده از کمترین ابزارِ صحنه می توانید به دانش مخاطبتان بیفزائید، حال کسی را خوش کنید، سیمای روزگار را به تصویر بکشید، دردها را بازتاب دهید، همدردی کنید، دلداری بدهید و امید ببخشید.
می دانیم که می دانید آثار نمایشی تولید و ارائه شده در این رویداد؛ ضعف های تکنیکی، محتوایی و اجرایی کم ندارد، اما چون در آغاز راه هستیم قطعا دست آوردهایمان بیشتر از کاستی هاست. دور نیست روزی که از میان شما بچه های نجیب تئاتر مسجد، نمایشگرانی برخیزند که تئاتر ایران را متحول کنند.
در ادامه، نظر شما نمایشگران ارجمند و مسوولان برگزار کننده ی رویداد را به موارد زیر جلب می کنیم:
۱- یکی از علل عقب ماندگی جوامع، دوری از کتاب است. برای رسیدنِ به مطلوب، آن هم در دوره ای که فضای خواندنِ کتاب به صورت مستمر توصیه می شود.
۲- برگزاری دوره های آموزشی و برپایی کارگاه های تخصصی تئاتر.

۳- استمرار تولید و اجرای آثار نمایشی در طول سال برای مردم ساکن در اقصی نقاط استان.
۴- پشتیبانی از نمایش نامه نویسان استان برای تولید آثار نمایشی با محتوای کاستی ها، معضلات، مشکلات و دغدغه های مردم استان.
۵- بر پایی دوره های پرورش مربی برای تربیت نسل جدیدی از نمایشگران نوجوان و جوان.
۶- پشتیبانی برای تشکیل و ثبت گروههای تئاتر بچه های مسجد.
 7- پشتیبانی مالی و کارشناسی برای تولید آثار نمایشی.
درپایان سلامت، سعادت ، توفیق روزافزون و عاقبت به خیری را برای تمامی دست اندرکاران این رویداد آرزو داریم و منتظر اجراهای بهتر بچه های مسجد می نشینیم.

گفتنی است؛ هیأت داوران رویداد و همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد (محرابیان) را آقایان سید قاسم قوامی، عمار رسولی و امیر رجب پور بر عهده داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *