برگزاری نمایشگاه «از طرح تا رنگ» با حمایت حوزه هنری قزوین

یک هنرمند نقاش با اشاره برگزاری نمایشگاه «از طرح تا رنگ» در قزوین گفت: باتوجه‌به هزینه‌های بالا، رزرو سالن برای برگزاری نمایشگاه سخت است، اما همکاری خوب حوزه هنری این چالش را برطرف کرده، حمایت حوزه هنری ابعاد مختلف دیگری دارد که می‌توانم به اطلاع‌رسانی اشاره کنم؛ بدون اینکه ما انتظاری داشته باشیم حوزه هنری نمایشگاه را معرفی می‌کند و همین امر باعث افزایش بازدیدکننده‌ها شده است.

مریم حاجی سید تقیا در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشتم و این کار را به‌صورت جدی ادامه دادم، از سال ۷۳ نیز باتوجه‌به مهارت‌های کسب شده تدریس را شروع و در نمایشگاه‌های گروهی مختلف حضور پیدا کردم، نمایشگاه «از طرح تا رنگ» به‌صورت انفرادی و با حمایت حوزه هنری قزوین برگزار شده است.

وی افزود: باتوجه‌ به هزینه‌های بالا، رزرو سالن برای برگزاری نمایشگاه سخت است، اما همکاری خوب حوزه هنری این چالش را برطرف کرده است، حمایت حوزه هنری ابعاد مختلف دیگری دارد که می‌توانم به اطلاع‌رسانی اشاره کنم؛ بدون اینکه ما انتظاری داشته باشیم حوزه هنری نمایشگاه را معرفی می‌کند و همین امر باعث افزایش بازدیدکننده‌ها شده است.

این هنرمند اظهار کرد: در نمایشگاه از طرح تا رنگ ۱۶ اثر هنری به نمایش گذاشته شده است که روند طراحی تا نقاشی را نشان می‌دهد، آثار از طراحی سیاه‌قلم شروع شده و در مراحل تکنیک رنگ به‌صورت سلسله‌مراتب  ادامه پیدا می‌کند؛ سلسله‌مراتب شامل گچ، پاستل، مدادرنگی، رنگ روغن و مولتی متریال (ترکیبی از چند رنگ) است.

وی خاطرنشان کرد: در خلق آثار باتوجه‌ به مضمون از انواع تکنیک‌ها استفاده شده است، این آثار به ترتیب زمانی و محصول یک دهه تلاش است، کلیه آثار طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ خلق شده است و سبک‌های مختلف از جمله مدرن، سورئال، رئال و انتزاعی در آثار به کار گرفته شده است.

حاجی سید تقیا بیان کرد: در بین آثار به نمایش گذاشته شده یک اثر با مضمون قرآنی وجود دارد که رتبه سوم جشنواره سراسری قرآن و عترت را کسب کرده، آثار باتوجه‌به سبک و نوع نقاشی مضمون‌های مختلفی دارند که می‌توانم به روایت‌های حضرت موسی و اثر سورئال با موضوع زن ریحانه است، اشاره کنم.

وی تأکید کرد: نمایشگاه از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرده و تا ۴ خردادماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ از نمایشگاه بازدید کنند.

این هنرمند در پایان یادآور شد: باتوجه‌به اینکه برخی از افراد امکان بازدید از نمایشگاه را ندارند پیشنهاد می‌کنم مسئولان سایت یا فضای مجازی را برای بازدید از آثار فراهم کنند که علاقه‌مندان بیشتری بتوانند از آثار دیدن کنند، در این صورت می‌توان نمایشگاه دائمی تأسیس و آرشیو در دسترس داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *