خاطرات دفاع مقدس سرمایه ارزشمند فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آیین رونمایی از کتاب «روزهای پیام‌بری»که در کتابخانه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ملت‌های دیگر اگر در کتاب‌خوانی و کتاب‌نویسی از ملت جلوتر بروند، برای ما خیلی‌بد خواهد شد، برای اینکه هیچ‌کدام از آنها این فرهنگی که ما مسلمان‌ها داریم را در اختیار ندارند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی  اضافه کرد: بیش از ۱۴۰۰ سال با بهترین کتاب در عالم هستی یعنی قرآن کریم زندگی می‌کنیم و باید از همه اهل دنیا در حوزه تالیف کتاب و کتاب‌خوانی نه یک‌مقدار، بلکه باید باید بسیار جلوتر باشیم. به خاطر چنین میراثی باید خیلی‌بیشتر از یک‌سر و گردن در عرصه کتاب‌خوانی، کتاب نوشتن و اهلم قلم بودن جلوتر از سایر ملل باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه وقتی کتاب می‌خوانیم باید خروجی هم داشته باشیم، گفت: وقتی کتاب می‌خوانیم یک محتوا را به درون ذهنمان می‌فرستیم، اما یک‌زمانی هم باید خودمان فرستنده و صادرکننده محتوا باشیم. یعنی وقتی به یک نتایجی رسیدیم و مسائلی را فهمیدیم، ما هم به تولیدکننده محتوا و نویسنده کتاب تبدیل شویم.

عابدینی با بیان اینکه مطابق گفته قرآن افراد منافق کر و کور هستند، افزود: یعنی منافقان نه از طریق گوشی چیزی را می‌شنوند و نه از طریق چشمشان را چیزی را ذخیره می‌کنند. بنابراین درون منافقین پوک است و از این باطن پوک محتوایی تراوش نمی‌کند و بیرون نمی‌آید. به همین خاطر منافقان هیچ تعریفی از انسان، هستی، عالم و آدم ندارند.

وی با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی علیه انقلاب اسلامی در شرایط امروز گفت: به همین خاطر رهبر معظم انقلاب فرمودند که جهاد تبیین یک واجب عینی، فوری و همگانی است. بنابراین هیچ‌کس معاف از جهاد تبیین نیست و لازمه این جهاد تبیین این است که زبان، بیان و قلم ما در مقابل این هجمه‌های سنگین فرهنگی به کار گرفته شود.

عابدینی تصریح کرد: امروز دشمنان ما با اتکای به دروغ و دغل‌بازی می‌خواهند فرهنگ مردم را دگرگون کنند و جوانانی که از افتخارات و سابقه انقلاب آگاهی ندارند را به دام بیندازند. پس خیلی وظیفه ما در حوزه جهاد تبیین سنگین است.

وی با اشاره به ضرورت ثبت سریع خاطرات رزمندگان ادامه داد: زمان می‌گذرد و جلوی چشم خود دیدیم که خیلی از این رزمندگان رفتند و امروز افسوس می‌خوریم که چرا دیده‌ها و خاطراتشان از آنها گرفته نشده است. بنابراین خاطراتی که مانند گنج هستند، فراموش می‌شوند و صاحبان این خاطره‌ها هم دیگر در جمع ما نیستند. اگر خاطرات انقلاب و دفاع مقدس را فرزندان ما بدانند، احساس سربلندی می‌کنند و اگر ندانند احساس سرافکندگی و تحقیر می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *