هیچ روایتی از دفاع مقدس را نباید در ادبیات پایداری از دست دهیم

محمدمهدی دادمان در آیین رونمایی از کتاب «روزهای پیام‌بری» (روایتی از زندگی راننده پیکر شهدا) که در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: فصل جدیدی از تدوین کتاب‌های ادبیات پایداری در حوزه هنری آغاز خواهد شد و حقیقتاً خود را مکلف به ثبت خاطرات رزمندگان و ایثارگران می‌دانیم.

وی با بیان اینکه کار نکرده در حوزه ادبیات پایداری خیلی‌زیاد است، اضافه کرد: گاهی که فهرست آثار نیمه‌تمام و کارهای انجام‌نشده در این حوزه را مشاهده می‌کنم، تنم به لرزه می‌افتد. چرا که در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت زمان علیه ما در حرکت و در جریان است.

دادمان ادامه داد: روز به روز داریم فرصت را از دست می‌‌دهیم و باید اتفاق بزرگی مانند دفاع مقدس را طوری روایت کنیم که هیچ‌ خرده روایت ارزشمندی به ویژه در حوزه خاطرات رزمندگان و جبهه‌رفته‌ها از دست نرود. آن هم دفاع مقدسی که در سده اخیر و شاید در طول تاریخ بی‌مانند و حداقل کم‌مانند باشد.

وی تصریح کرد: هر روز یکی از بزرگان دفاع مقدس و انقلاب و در واقع یک امکان روایت حماسه و یک گنجینه معرفتی را از دست می‌دهیم و امیدواریم خدا به همه ما کمک کند وظیفه‌ خود را درست بشناسیم و در این مسیر بتوانیم پرقدرت‌تر، پرتوان‌تر و البته با تدبیر، دقت، صبر و متانت آثار فاخری را خلق کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید در حوزه ادبیات پایداری آثار زودگذر و غیرماندگار خلق کنیم، گفت: با این حال باید با سرعت و دقت بیشتر بتوانیم در این جبهه انجام وظیفه کنیم تا اسم ما را هم برداشته شدن بارهای زمین‌‌مانده حوزه ادب پایداری را بنویسند.

دادمان افزود: امیدواریم که همه شهدا در این حوزه شفیع و دستگیر ما باشند و به ما کمک کنند که در این مسیر بمانیم و ثابت‌قدم باشیم و عاقبت همه ما ختم به خیر و شهادت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *