مستند «منفی ۱۴» نیشتر به مسئولان است

محمود علی‌گو، مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری کشور در مراسم رونمایی از مستند «منفی ۱۴» با موضوع واکاوی نقش نهادهای اجتماعی در خصوص کودکان کار و خیابان که شامگاه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در سینما بهمن قزوین برگزار شد، اظهار کرد:
 هر کودکی در ایران، جهان و در آفرینش حقوقی همچون آموزش، زندگی در صلح و مسالمت، استفاده از هوای پاک و موارد بسیار دیگری دارد و ما باید حقوقی که در گوشه کنار زندگیمان داشتیم یا حتی نداشتیم را برای نسل آینده آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مستند «منفی ۱۴» نیشترهایی به مسئولین است و باید چنین مستندهایی بیشتر تولید شود، گفت: دستگاه قضایی و دادستانی قزوین با ایجاد مراکز «شوق زندگی»، مواجهه کودکان با سیستم قضایی را مسالمت‌آمیز کرده است؛ قزوین سومین استان پیشرو در راه اندازی این مرکز است و امیدواریم شاهد توسعه این موضوع باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولید مستند منفی ۱۴ نوعی نیشتری برای انجام نشدن یا درست انجام نشدن اقدامات مهم از سوی برخی متولیان است که پرداخت به این موضوع می‌تواند حساسیت متولیان را برای توجه به این نوع از  آسیب‌های اجتماعی افزایش دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مسئولان ظرفیت‌ خود را بالا ببرند؛ از مجموعه حوزه هنری درخواست می‌کنم مستند این چنینی بیشتری را تولید کند زیرا کودکی مسئله‌ای است که اگر درست احیا شود فضای جامعه را مسالمت‌آمیز خواهد کرد.

مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری کشور در پایان اظهار کرد: در حوزه مسائل اجتماعی اگر کار کنی سیلی می‌خوری و اگر کار نکنی تحسین می‌شوی، اما امیدوارم که سیلی‌های زیادی خورده شود تا با دیدن چنین مستندهایی متولیان امر به حوزه مشکلات کودکان کار رسیدگی کنند.

در پایان برنامه با حضور مسئولان استانی و کشوری از گیتی باقری، کارگردان مستند «منفی ۱۴» که به تهیه‌کنندگی محمدرضا امامقلی و مرتضی سازنده تولید شده است، تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *